Objeler, Metotlar ve Özellikler

Birden çok özelliğe sahip nesneleri tanımlayan class ve obje kavramına giriş yapacak, metot ve özellikleri öğreneceksiniz.

Mentorluk

Randevu OluşturKredi Al

Objeler

Swift’te aslında yarattığımız her şey bir objedir diyebiliriz. Örneğin bu tarz bir değer oluşturduğumuzda, biz aslında bir String objesi oluşturmuş oluyoruz.


    let str = "String"

Bunu ilk başlarda fark etmemiş olabilirsiniz, çünkü genellikle yeni bir obje oluşturmak için oluşturacağımız objenin hangi sınıfta olduğunu tanımlarız. Örneğin aşağıda olduğu gibi bir String değeri tanımlayabiliriz.


    let str = String()

Metotlar

Objelerin ne olduğunu anladığımıza göre artık (objelerdeki) metotların ne olduğundan bahsedebiliriz.

Metotlar, objemizi yaratmak için kullandığımız sınıfın içerisinde bulunurlar ve genellikle objede değişiklik(ler) yapmak ya da objedeki değerleri öğrenmek için kullanılırlar. Bunu tam olarak anlamak için az önce yaptığımız gibi bir String objesi yaratalım.


    var str = "Adım Adım"

Burada tanımlamış olduğumuz String objesi çok fazla metot içermektedir. (Bu arada, eğer String ile alakalı daha fazla şey öğrenmek isterseniz bu yazımızı okuyabilirsiniz.) Biz de bu metotlar arasından “append” metodunu örnek göstermek için kullanacağız. (Bu metot, String değerimize yeni bir yazı eklemek içindir.)


    str.append("Kodla")

Bu metodun çalıştığını görmek için tanımlamış olduğumuz değerin çıktısını alabiliriz.


    print(str)

Kodumuzu çalıştırdığımızda String değerimizin değiştiğini görebiliriz.

Özellikler

Özellikler, tıpkı metodlar gibi objemizi yaratmak için kullandığımız sınıfın içerisinde bulunurlar. Metotlardan farklı olarak, bir objenin özelliklerini çağırırken sadece özelliğimizin adını yazarız, yani metotlarda olduğu gibi sonuna parantez eklemeyiz. (Bir metot ile özelliği sırf buna bakarak ayırabilirsiniz.) Ayrıca, özellikler, tıpkı objemizi yaratmak için kullandığımız sınıfın içerisinde bulunan objeler gibidir! Bu cümleyi daha iyi anlamak için yeniden bir String değeri yaratalım.


    let str = "Apple"

Şimdi ise “count” özelliğini örnek göstermek için kullanacağız. (“count” özelliği, yazının karakter sayısını göstermektedir.) Burada dikkatinizi farklı bir yere çekmenizi istiyorum; “count” örneğini objemizin yanına yazarken otomatik tamamlama bölümünde “count” özelliğinin hangi değer tipinde olduğunu görebiliyorsunuz: Int.

İşte, özelliklerin kullandığımız sınıfın içindeki bir obje olduğunu anlatırken demek istediğimiz tam olarak buydu. Şu an kullanmakta olduğumuz “count” özelliği, yazımızın karakter sayısına göre değişen bir objeden başka bir şey değildir.


    str.count: Int

Bu yazdığımız kodun çıktısını aldığımız durumda göreceğimiz şey, “count” objesinin kendisi olacaktır.


    print(str.count)

No items found.

Sıradaki

Struct

Özellik ve metotlardan oluşan bir yapı (struct) kullanarak özel bir tür tanımlamayı öğrenirken verileri modellemenin önemini kavrayacaksınız.

Videolar

Swift Temellerine Giriş
Swift Temellerine Giriş
Teknolojinin Dili Kodlama
Teknolojinin Dili Kodlama
Playground Temelleri
Playground Temelleri
Veri Tipleri & Sabitler ve Değişkenler
Veri Tipleri & Sabitler ve Değişkenler
Operatörler
Operatörler
Kontrol Akışı
Kontrol Akışı
Fonksiyonlar
Fonksiyonlar
String'ler
String'ler
Objeler, Metotlar ve Özellikler
Objeler, Metotlar ve Özellikler
Xcode ile Tanışın
Xcode ile Tanışın
Struct
Struct
Class
Class
Koleksiyonlar
Koleksiyonlar
Döngüler
Döngüler
Xcode
Xcode
“Build”, “Run” ve “Debug”
“Build”, “Run” ve “Debug”
Arayüz Elemanlarını Yakından Tanıyın
Arayüz Elemanlarını Yakından Tanıyın
Dokümantasyon
Dokümantasyon
“Interface Builder” Temelleri
“Interface Builder” Temelleri
"UIKit" ile Kullanıcı Arayüzüne Giriş
"UIKit" ile Kullanıcı Arayüzüne Giriş
İlk Uygulama
İlk Uygulama
Kontrol Elemanları
Kontrol Elemanları
Autolayout & Stackview
Autolayout & Stackview
Optionals
Optionals
Tip Dönüşümleri
Tip Dönüşümleri
Guard
Guard
Uygulama Hayat Döngüsü ve Veri Modelleme
Uygulama Hayat Döngüsü ve Veri Modelleme
Scope Sabit & Değişken
Scope Sabit & Değişken
Enumerations
Enumerations
Protokoller
Protokoller
Segue ve Navigation Controller
Segue ve Navigation Controller
TabbarController
TabbarController
View Controller Hayat Döngüsü
View Controller Hayat Döngüsü
Basit Akışlar Oluşturmak
Basit Akışlar Oluşturmak
Uygulama Anatomisi ve Hayat Döngüsü
Uygulama Anatomisi ve Hayat Döngüsü
Model View Controller
Model View Controller
Uygulamanızda Veri Kaydedin
Uygulamanızda Veri Kaydedin
ScrollView
ScrollView
TableView Giriş
TableView Giriş
TableView İleri
TableView İleri
Verileri Kaydetmek
Verileri Kaydetmek
System View Controllers
System View Controllers
Uygulama Geliştirin
Uygulama Geliştirin
Karmaşık Veri Girişi Ekranları Oluşturmak
Karmaşık Veri Girişi Ekranları Oluşturmak
Closures
Closures
Extensions
Extensions
Pratik Animasyonlar
Pratik Animasyonlar
İnternet ile İletişime Geçin
İnternet ile İletişime Geçin
İnternet ile Çalışmak
İnternet ile Çalışmak
JSON
JSON
Concurrency
Concurrency